In the MawuseCareCentre

26 oktober 2012 - Akuse, Ghana

Gister en eergister behoorlijk ziek geweest.., voelt nu iets beter maar dat is steeds zo in de ochtend.. Hoop dat het vanaf nu weer beter gaat! Erg balen zo, de eerste dagen ziek zijn..

Gelukkig raken de kindjes een beetje gewend aan ons en dat is erg leuk en gezellig! Gister de twee scholen bekeken, zien er heel verschillend uit dus waarschijnlijk gaan we ons onderzoek bij beide scholen doen, zodat we het kunnen vergelijken!

De kids vinden het helemaal leuk om op de laptop te typen, dus dat doen we af en toe met hen en foto's maken vinden ze ook helemaal leuk, dus dat worden veel foto's straks!

Vanmorgen waren de kinderen allemaal aan het bidden, zingend in een kring: bijzonder om te horen en te zien! Dan pas zie je hoe groot de rol van het geloof hier is..

Evenals dat verteld werd dat oude mensen die nooit kinderen hebben gehad ervan worden 'beschuldigd' dat zij behekst zijn, zo anders dan in Nederland! Dat doet echt wel heel veel met me als ik dat soort dingen hoor, dat geeft veel stof tot nadenken.

Als het goed is worden we vandaag voorgesteld aan de chief van het dorp!

Tot gauw weer, liefs Kylie

Ooh en ik ontvang al jullie smsjes wel, maar volgens mij ontvangt niemand die van mij meer.. dus smsen gaat lastig worden, althans terugsmsen.. Als je me wilt spreken wordt het mailen of naar m'n Ghanese nummer bellen.. Skype en sms zullen namelijk vrijwel niet werken, alleen mijn Nederlandse nummer, maar dat is 70cent per sms dus veel geld!

1. Oma en opa:
    26 oktober 2012
    hallo lieve kylie, ja kylie het is niet net als hier het raakt je best als je ziet hoe het daar allemaal is en voor die kinderen is dat heel biezonder een laptop en een fototoestel hebben ze daar nooit van gehoord nartuurlijk best heel indrukwekkend voor jou maar wel tegek dat je daar bent knap hoor een hele ervaring nou kyl wacht op je volgende verhaal leuk heel veel liefs van opa en oma we denken aan je dag lieverd xxxxxxxxx
  2. Oma en opa:
    26 oktober 2012
    hallo kylie waardeloos dat je je beroerd voeld snel opknappen hoor komt het misschien door de warmte of eten nou snel beter worden een hele dikke knuffel oma opa xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  3. Marjan Blom:
    27 oktober 2012
    Hoi Kylie, Bijzonder hè die enorme cultuurverschillen. Wij zijn ook vaak in Afrika geweest. Vooral Kenia en Tanzania. Als je terug bent kan ik je het boek "De uitzonderlijke gave van William Praise, geschreven door Tania Heimans aanraden. Prachtig en geeft op een bijzondere manier weer hoe verschillend die culturen zijn en ook hoe zij onze gewoontes bezien. Hoop dat je gauw weer opknapt. groetjes Marjan
  4. Kylie:
    27 oktober 2012
    Bedankt opa, oma en Marjan :) ik ben ook blij dat ik dit doe. De indrukken zijn af en toe te veel, maar dat is ook logisch. Ik knap langzaam op, vandaag een soort van grote bijeenkomst met alle mensen die worden ondersteund door het weeshuis, die komen hier allemaal eten dus ik ben erg benieuwd! Ik zal dat boek eens zoeken als ik thuis ben Marjan, klinkt interessant! Bedankt voor de tip. Ik schrijf gauw weer een nieuw verhaal, liefss Kylie
  5. Fenna:
    Hey Meis,

Wat leuk dat je het zo gezellig krijgt met de kindjes:). Heftig he hoe over sommige dingen word gedacht.. Wat tof dat jullie de twee scholen gaan onderzoeken, ik weet zeker dat jullie een bijdrage kunnen leveren! Geef je een knuffel aan alle lieve kids daaro! en jij krijgt van mij een knuffel.