The last day in THE centre!

7 april 2014 - Akuse, Ghana

Lieve allemaal,

waarschijnlijk het laatste verhaal vanuit Ghana. Vandaag is mijn laatste dag in het weeshuis en net als vorig jaar voelt dat ontzettend dubbel. Vanmorgen in een wanhopige poging om een van de kinderen te hulp te schieten het prikkeldraad ingerend... Niet zo handig, maar dat zal me altijd herinneren aan een goede daad, dat maakt het litteken minder erg.

Morgen en overmorgen ga ik met Manon in een hotel slapen om alles van de afgelopen weken even rustig te kunnen verwerken voor we naar huis gaan, nog maar vier dagen! Het is werkelijk voorbij gevlogen!!

Maar nu eerst nog een dag met alle liefste kinderen uit Ghana. Het voelt heerlijk om straks betere standaarden te hebben, vooral qua hygiene, en om iedereen eindelijk weer te zien en vast te kunnen houden thuis. Anderzijds doet het zeer om deze prachtige kinderen en het heerlijke buitenleven achter te laten. Gelukkig kan ik (hopelijk) in Nederland ook weer lekker buitenleven, omdat de lente er al is! De kinderen zal ik opnieuw ongelofelijk missen op zijn tijd. Maar waar ik vorig jaar Eddie Vedder nog citeerde met 'Society, you're a crazy breed, hope you're not lonely without me.', kan ik dat nu veranderen in:' Society, you're a crazy breed, Know you're not lonely withouten me.' En dat voelt geruststellend. Ik heb de kinderen een mooi en veiliger huis kunnen geven, het begin van een waterput, schoolborden, spelletjes, tekenspullen en natuurlijk ontzettend veel liefde, knuffels en kussen. Dat maakt mij een rijker mens en geeft de kids hopelijk een rijkere jeugd, waarin zij zich toch af en toe kind mogen voelen.

Het voelt een beetje zoals Herman van veen zijn dochter toezong: 'De wereld is niet mooi, maar jij kan hem een beetje mooier kleuren'! That's what I did!

Heel veel liefs vanuit het warme Ghana,

Aunty Kielie

1. Christien:
    7 april 2014
    Sterkte met het verwerken van alle indrukken!
    Het zal inderdaad heel dubbel zijn om afscheid te nemen van alles! Heel herkenbaar.
    Maar.......je gaat vast nog wel eens weer terug!!!!
    Goede reis en pas goed op jezelf de laatste dagen daar!
  2. Kylie:
    7 april 2014
    Lief, je berichtje! Fijn ook dat er iemand is die dat ECHT begrijpt :) zal wel lukken allemaal en inderdaad, ik ben vast niet voorgoed weg! Tot gauw!
  3. Oma en opa:
    8 april 2014
    hee lieve kylie ja het zit er weer bijna op maar je heb gedaan wat je kon knap hoor maar ook weer fijn als je in nederland ben maar wie weet ga je ooit nog eens terug als je hartje er ligt tot snel liefs van ons opa oma xxxxxxxxxxxx